איתור נזילות – איך זה נעשה ולמה חשוב לעשות את זה כך

איתור נזילות

אחת הבעיות השכיחות ביותר בלא מעט בתים, בפרט בתים ישנים עם צנרות מים ישנות, היא נזילה אשר נוצרת בצנרת ומשפיעה על המבנה בצורות שונות.

מדובר בבעיה שכיחה מאחר וכל בעיה קטנה בצנרת יכולה להוביל לנזילה ואם לא מטפלים בה בהקדם, הרי ההשפעה שלה יכולה להיות מאוד משמעותית. לכן חשוב שאנחנו נקפיד על כך שאם מתגלה בעיה כזו, נפנה מיד לגורם מקצועי שידע לטפל בה. לשמחתנו, היום הרבה יותר קל לטפל בבעיה כמו נזילות בצנרת, בתנאי כמובן שבוחרים באדם הנכון לעשות את זה.

לפני שנסביר איך זה מתבצע, חשוב להבין מה זה בדיוק נזילה בצנרת ולמה חשוב מאוד שאנחנו נטפל בבעיה כמה שיותר מהר.

נזילה בצנרת זה מצב בו המים אינם זורמים מהברז כלפי חוץ, אלא הם יוצאים מתוך הצינורות ולמעשה גורמים לרטיבות בקירות או ברצפה. זה מצב שיכול לקרות בכמה סיטואציות. ראשית, אם מדובר בצנרת ישנה ושחוקה, אז ייתכן מאוד שיהיו בה חורים או שהצינורות לא יהיו מחוברים כמו שצריך. שנית, אם יש סתימה בחלק מסוים של הצנרת, אז עלול להיווצר לחץ שיגרום למים לצאת החוצה מתוך חורים שונים בצינורות. כמו כן, צינורות ישנות שיש בהן התפרצות של שורשי עץ בחלק החיצוני שלהן, עלול להוביל למצב בו יש נזילה.

על מנת לפתור את הבעיה, יש לפנות כאמור לאינסטלאטור שמתמחה בנושא של איתור נזילות. הפתרון הוא יחסית פשוט, בוודאי ביחס למה שהיה נהוג בעבר. חשוב לפנות אליו כמה שיותר מהר, מאחר ואם המצב יימשך, הרי שהקיר עלול להיהרס, להתפורר, ואנחנו לא נוכל לתקן את הנזק אלא בשיפוץ כללי. מעבר לכך, עם הזמן יווצרו ריחות מאוד לא נעימים, ותהיה תחושה קשה מאוד במקום.

כיצד מתבצע תהליך של איתור נזילות

התהליך מתבצע בצורה פשוטה. לאינסטלטור יש מצלמה באינפרא אדום המאפשרת לו לזהות את מקור הנזילה. הוא יכול לעשות את זה באופן כזה, שהוא עובר עם המצלמה על הקיר ועל הרצפה, מזהה בעזרת המצלמה איפה יש טמפרטורה נמוכה יותר, זה מוצג לו על מסך המצלמה בעזרת שינוי צבע, ובאופן כזה, הוא יכול לדעת שבאותו מקום יש מים.

לפיכך, באותם מקומות בהם יש מים הרי שיש נזילה. הוא ילך עם המצלמה עד לנקודה בה זה מתחיל ואז הוא יוכל להחליט כיצד לטפל בבעיה. ברמת העיקרון, המצלמה מאפשרת לו להימנע משבירת קירות שלא לצורך, מה עוד שהוא יוכל לטפל בבעיה דרך הצנרת מבלי לבצע שינוי במבנה.

חשוב להדגיש, מאחר ובמקרים רבים מדובר בצנרת ישנה, אז ייתכן ויהיה צורך להחליף חלקים ממנה. שוב, הכל בהנחה כמובן שזה אפשרי בהתאם לגודל ולסוג הבעיה איתה מתמודדים, וכמובן לעלויות הטיפול.