טיפול בחרדות נוירופידבק – כיצד זה מתבצע בפועל

חרדות הן תחושה משמעותית שיכולה להשפיע על החיים שלנו, באופן יומיומי ומעבר לכך בצורות שונות, עד כדי כך שהן עלולות להפריע לנו לבצע דברים שגרתיים, דברים שאמורים להיות פשוטים במובנים מסוימים ואנשים שאינם מתמודדים עם חרדות נוהגים לבצע אותם באופן סדיר, עבורנו זה יהיה מאוד קשה, עד בלתי אפשרי לעשות.

מעבר לכך, הרי שהחרדות משפיעות עלינו גם מבחינה פיזית. הן גורמות לשיתוק של הגוף, קשיים בנשימה, תחושת מחנק, זיעה ועוד. אלה דברים שאנחנו יכולים לחוות ברמה כזו או אחרת, אלא אם אנחנו נדע כיצד להתמודד עם הבעיה. לשם כך, עלינו לקבל טיפול מקצועי ואיכותי.

טיפול בחרדות נוירופידבק, זו אחת השיטות הנפוצות ביותר להתמודדות עם מצבים של חרדות מסוגים שונים. מדובר על שיטת טיפול אשר משלבת בתוכה היבטים של התבוננות במוח ועל התפקוד שלו בזמן החרדה, לצד היבטים נוספים שמאפשרים לנו לגבש דרכי פעולה אחרים, כלומר, אנחנו לומדים כיצד לתרגל התנהגות אחרת כזו שיכולה לעזור לנו יותר במצבים של חרדה.

לפני שנסביר כיצד זה מתנהל בפועל, חשוב להבהיר כאן, טיפול בחרדות נוירופידבק, הוא תהליך שנמשך זמן מה, כל אחד מגיב אליו אחרת, מן הסתם, גם כל אחד נהנה מתוכנית טיפול שונה, בהתאם לגילו, מינו וכן בהתאם למצבו.

כיצד מתמודדים עם חרדה בעזרת נוירופידבק

על מנת להתמודד עם חרדה בעזרת נוירופידבק, אזי שלעינו לעשות מספר דברים:

ראשית, השיטה עוזרת לנו להבין כיצד המוח מגיב בזמן שאנחנו חווים חרדה ובכלל. לכן תיבחן הפעילות המוחית שלנו. בין היתר, הפעילות שלנו תשווה לאנשים בני גילנו, בני מיננו, אנשים שאין להם חרדות. זאת על מנת לאבחן את השינוי ולדעת כיצד לטפל בו.

שנית, אנחנו נקבל תוכנית טיפול מותאמת על פי המצב שלנו, על פי הגיל והמין. התוכנית תכלול פתרונות שמשלבים אמצעים שונים, כמו למשל סרטים, קולות ודברים אחרים אליהם נצטרך להגיב ובהתאם לכך יהיה ניתן לבחון מה אנחנו חווים, מה אנחנו מרגישים, כיצד עלינו לנהוג.

התוכנית תכלול לא רק היבטים מעשיים אלא גם מעבר לכך, היבטים טיפוליים שונים שמתייחסים, בין היתר, לכל מה שקשור לפעילות המוחית שלנו.

צריך להדגיש כאן מספר נקודות שקשורות לטיפול באופן כללי:

דבר ראשון, הוא יכול וצריך להתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע ולא על ידי כל אחד. רק מי שמתמחה בתחום יכול לבצע טיפול באמצעות נוירופידבק. מן הסתם, הוא גם צריך להחזיק את הכלים והאמצעים שיוכלו לבצע את הטיפול כנדרש.

דבר שני, לא כל טיפול מבטיח הצלחה, מן הסתם, גם אין הבטחה למשך הזמן שהטיפול אמור לקחת. לכן חשוב לקחת בחשבון, ייתכן מאוד שזה ייקח יותר זמן ממה שציפינו מלכתחילה.