מקפיא קטן – לשם מה הוא צריכים אותו

בדרך כלל, אנחנו יכולים למצוא במרבית הבתים, מקררים רגילים שהחלק התחתון שלהם הוא מקרר סטנדרטי והחלק העליון הוא מקפיא. כך בנויים מרבית המקררים הבעייתיים. כמובן, שכל מקרר ביתי הוא בגודל שונה ומותאם לצרכים של בעליו. 

אך יש מקרים בהם אנחנו נעדיף להחזיק לצד המקרר הרגיל גם מקפיא קטן, בו אנחנו נשמור מוצרים ומרכיבים שונים. זה נכון הן כשמדובר במקפיא שאמור לשרת אותנו לצרכים ביתיים וכן זה נכון כשמדובר במקפיא שאמור לשרת אותנו לצרכים מקצועיים. למשל, אנחנו יכולים למצוא מקפיאים מסוג זה במסעדות, פאבים, בתי קפה, מטבחים ממוסדים, בתי מרקחת, בתי חולים, מעבדות, ובעוד שורה ארוכה של מבנים שונים. 

לפני שנסביר מדוע יש מי שבוחר להשתמש גם במקפיא קטן לצד מקררים גדולים, חשוב לומר, עצם זה שמדובר במקפיא ועצם זה שהוא קטן מימדים, לא אומר בהכרח שהשימוש בו יהיה פחות משמעותי, פחות חשוב. בסופו של דבר, אנחנו נשתמש במקפיא הזה לצרכים שונים וחשובים עבורנו. 

לשם מה אנחנו נחזיק מקפיא

באופן טבעי, מקפיא מספק לנו אפשרות לשמור מרכיבים שונים בטמפרטורות הרבה יותר נמוכות. נניח ואנחנו רוצים לשמור מוצרי בשר, גלידות או מוצרים אחרים שזקוקים לאחסון בטמפרטורות מאוד נמוכות, אזי שהמקרר הרגיל לא יכול להספיק בהכרח. לכן, אנחנו ניעזר במקפיא. 

צריך להדגיש עוד נקודה, יש מקרים מסוימים בהם זה הכרחי לשמור את המוצרים במקפיא ולא במקרר, למשל, אם מדובר על תרופות, אם מדובר על חומרים מסוימים, בדיקות מעבדה. אחת הדוגמאות הקלאסיות שכולנו מכירים מסרטים, כשיש צורך להעביר איברי גוף לצורכי השתלה, אז משתמשים בצידנית קפואה ולא במקרר רגיל. לכן, סביר להניח שאם יהיה צורך לאחסן את אותם איברים לפני השתלה, בבית חולים או באמבולנס, אז ייעשה שימוש במקפיא ולא במקרר רגיל, על מנת שלא לפגוע באיבר. 

בדיוק כפי שאנחנו יודעים מתוך השימוש שאנחנו עושים במקפיא ביתי, אזי שהמוצרים צריכים להיות עמידים וחזקים מפני הפשרה עד אשר נעשה בהם שימוש, לכן נעדיף להשתמש במקפיא לשם כך ולא במקרר רגיל.