משטח גירוד לחתול – לתת לחתול שלנו להתגרד כמו שצריך

כל מי שמחזיק בביתו חתול אחד לפחות, יודע שלא מדובר בסתם חיית מחמד, זה לא דומה לאף חיה אחרת מבחינת ההתנהלות שלה, לא במקרה בעלי חתולים תופסים אותו כמלך של הבית. הם לא מוכנים לוותר על המנהגים שלהם, הם לא מוכנים לוותר על הטריטוריה שלהם, הם לא מוכנים להשתנות.

העניין הוא, שלהבדיל נניח מכלב, מאוד קשה עד בלתי אפשרי לאלף חתול וחלק מהמנהגים שלו יכולים להיות מאוד בעייתיים, בין אם זה אומר לטפס על רהיטים, להתחבא בתוך רהיטים, או להתגרד עליהם. דבר שיכול להוביל לנזק משמעותי בכל סוג של רהיט, בין אם הוא קשיח ובין אם הוא רך, בין אם הוא עשוי עץ או עשוי בד.

לא סתם חתולים נוהגים לעשות את זה, שכן הם עושים זאת על מנת לחדד ולשייף את הציפורניים שלהם. לכך הם היו רגילים מהטבע בשביל להגן על עצמם, וזה לא השתנה כאשר הם הפכו להיות חיית מחמד שהכנסנו לבית שלנו וקיבלנו אותם אל המשפחה שלנו. העניין הוא, שאותם זה פחות מעניין והם ממשיכים במנהג שלהם.

הפתרון מבחינתנו הוא, לרכוש משטח גירוד לחתול. מדובר על משטח שיכול להגיע בצורות שונות, כולל מתקנים שיש בהם יותר ממשטח גירוד אחד ולעיתים הם כוללים עוד אלמנטים שמאפשרים לחתול ליהנות מאפשרויות משחק שונות. משטח זה נועד לעזור לחתול לגרד את ציפורניו מבלי שהוא יעשה זאת על הרהיטים שלנו, מה שכמובן ימנע את הריסתם. כמובן שלשם כך, אנחנו צריכים להרגיל אותו לא לשרוט את הרהיטים שלנו ולא להתגרד עליהם, אלא להשתמש במתקן שקנינו לו.

כיצד קונים משטח גירוד

לשמחתנו, היום אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מקומות בהם ניתן לרכוש משטח גירוד לחתול. בין אם מדובר בחנויות לחיות מחמד וציוד חיות, בין אם מדובר באתרי אינטרנט שעוסקים בשיווק ציוד לחיות מחמד ולחתולים בפרט, וכן בלא מעט חנויות כלליות, רשתות שיווק, שהחלו עם השנים לשווק גם מוצרים לחיות.

השאלה היא, כיצד אנחנו קונים משטח גירוד בצורה נכונה. הדבר הראשון שעלינו לבדוק זה הגודל המשטח ועד כמה באמת החתול שלנו יוכל ליהנות ממנו. לשם כך, כאמור, אנחנו צריכים לקנות משטח שיתאים למידות שלו מחד ומאידך, משטח שיכיל צעצועים שהוא אוהב, זה גם יעזור לנו למשוך אותו אל המשטח וגם יעודד אותו להשתמש בו.

הדבר השני שאנחנו צריכים לבחון, זה היכן ניתן להציב את המשטח באופן כזה, שיהיה נגיש לחתול, אך לא יפריע לנו ולא ימשוך אותו להמשיך ולשרוט רהיטים כאלה ואחרים. אנחנו צריכים לוודא שהמתקן לא מפריע לנו במרחב וניתן לנייד אותו ממקום למקום.

מן הסתם, המשטח צריך להיות חזק, עמיד, ולספק מקום רב לחתול שלנו, בשביל להתגרד ולשייף את הציפורניים שלו.