נתפסתם על נהיגה בשכרות? כל מה שאתם חייבים לדעת

עוד תעבורה

ישנם אנשים שמקפידים קלה כחומרה, ולא נוהגים אפילו אם הם שתו כוס יין אחת. מבחינתם זה ייהרג ובל יעבור, בין אם זה מטעמי בטיחות ובין אם זה מתוך חשש שדווקא היום כשהם מרשים לעצמם לשתות, ייחכה להם שוטר בדרך ויעצור אותם לבדיקה.

לעומת זאת, ישנם לא מעט נהגים שלא בהכרח מקפידים על כך. אף על פי שהם יודעים שזה מסוכן, הם יודעים שהם מסכנים בכך את עצמם, את הנוסעים איתם וכן נהגים והולכי רגל אחרים. הם גם יודעים שייתכן ושוטר יעצור אותם ואז הם עלולים להיות בבעיה. אי אפשר כל הזמן להקפיד ולכן הם מוכנים לעלות על הרכב, גם כשהם שתו מעט, ולצערנו, גם כשהם שתו הרבה.

מה זה אומר נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות היא דבר אסור כמובן, מתוך הנחה שאדם ששתה לשוכרה אינו מודע למעשיו, איננו חושב בשיקול דעת ובאופן צלול, והוא יכול לסכן נהגים, הולכי רגל, נוסעים, את עצמו וכן רכוש כזה או אחר.

על פי הגדרה בחוק, מותר שבגוף יהיה 49 מיליגרם אלכוהול ביחס ל-100 מיליליטר דם. כלומר, אם יש 50 מיליגרם אלכוהול, זה אומר שהנהג שיכור. הבדיקה מתבצעת על פי אמצעים וכלים שונים העומדים לרשות השוטר, כאשר ניתן למדוד זאת באמצעות בדיקת דם, שתן או רוק.

חשוב לומר, במקרים רבים, בוודאי אם מדובר על נהיגה בשכרות ברמה גבוהה, אז השוטר יבחין על פי התנהגות הנהג שהוא אכן שיכור, ייתכן מאוד שזה יספיק בשביל לעצור ולהביא אותו לתחנה להמשך הבדיקות. כמו כן, בהחלט ייתכן שהוא ישתמש בשיטות נוספות בשביל לוודא שאכן זה המצב, לפני שהוא עוצר ושולח אותו לעשות בדיקת דם, שתן או רוק בתחנה.

מה עושים במקרה שנעצרים על נהיגה בשכרות?

התשובה לשאלה זו מעט מורכבת. אם אתם שיכורים, אז סביר להניח שאינכם מודעים למה שקורה ולכן יהיה לכם מאוד קשה לבצע את מה שנדרש בשביל להתמודד עם מצב זה. לכן, זה יהיה נכון לתאר את המצב אם אתם לא שיכורים או שתיתם מעט מעל המותר.

הדבר החשוב ביותר הוא לא להתנגד. לא לתת שום סיבה לחשוב שאתם שיכורים או שאתם פועלים נגד המשטרה. עליכם לפעול באופן ראוי בשביל שלא תהיה שום סיבה לטעון שאתם מפרים את החוק ופעלתם בניגוד להוראות.

ברגע שאתם מועברים לתחנה, אז תבקשו לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה שילווה אתכם. הוא ידע איך לפעול מול המשטרה וכן יסביר לכם מה עליכם לעשות, מה אתם אמורים לומר ומה אסור לכם לומר.

חשוב להדגיש לפני סיום, עליכם להקפיד ולשים לב שהמשטרה נוהגת על פי הכללים, וכל הכלים והאמצעים בהם היא משתמשת אכן חוקיים והשוטרים לא פועלים באופן לא חוקי בשביל לעצור אתכם.