סהר שפע – לדעת מה הציבור צריך, מה הציבור רוצה, ולתת לו את זה

סהר שפע – לדעת מה הציבור צריך, מה הציבור רוצה, ולתת לו את זה

תחום המסעדנות ובתי הקפה, הוא ללא ספק אחד התחומים הכי קשים שיש. לא מעט אנשים הגיעו אל התחום הזה עם חלומות גדולים, שאיפות ואמביציות, לא מעט אנשים הגיעו אל התחום הזה עם כיסים מאוד רחבים, ובכל זאת הם כשלו בו.

חלקם כשלו כי הם לא ידעו לנהל, יש מי שכשל כי הוא לא ידע לקרוא את המצב נכון, אחרים כשלו כי הם השקיעו בדברים הלא נכונים או שביצעו השקעות לא חכמות לאורך כל הדרך או בשלבים מסוימים. יש גם מי שהצליח ואז החליט לנוח על זרי הדפנה וזה הוביל אותו לקריסה וכישלון.

לעומת זאת, יש כאלה שפעילים בתחום כבר שנים רבות, אף על פי שהם צעירים, הם יכולים לספור כבר עשרים ושלושים שנה בתחום, והם מצליחים. לראיה, הם עדיין כאן, עדיין מחזיקים במסעדות או בתי קפה, הלקוחות עדיין נאמנים ונוהרים אל העסקים שלהם והם אפילו מרחיבים אותם, בין אם מדובר במקום אחד ובין אם מדובר ברשת אשר מתרחבת לסניפים במקומות שונים.

דוגמא טובה לכך הוא סהר שפע. סהר ממייסדי רשת ארומה ואחד האחראים להצלחתה הגדולה, הקים בשנים האחרונות את רשת גומבה, רשת מזון למכירת אוכל איטלקי, בסגנון של רשת מזון מהיר אך עם מנות מגוונות, איכותיות, עשויות מחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר שיש.

שתי הרשתות זוכות להצלחה גדולה, ואנחנו יכולים לראות זאת הן בעובדה שמדובר ברשתות בפריסה רחבה מאוד והן בעובדה שהן נהנות מקהל לקוחות נאמן וקהל לקוחות חדש בכל עת. אלה דברים שלא הולכים ברגל, בטח לא היום ובוודאי לא בתחום המזון, בו אנחנו יכולים למצוא לא מעט מסעדות, בתי קפה ורשתות שנפתחות וקורסות. תחום המזון הוא אחד התחומים הכי לא יציבים שיש בישראל, ולא מעט מסעדות ובתי קפה לא מצליחים לשרוד את השנה או השנתיים הראשונות. לעומת זאת, רשת ארומה זוכה להצלחה גדולה כבר למעלה מעשרים שנה ורשת גומבה זוכה להצלחה מיום היווסדה והיא ממשיכה בפריחתה.

כיצד הוא עושה את זה?

הרבה אנשים יתהו, מה מבדיל בין סהר שפע לבין אנשי עסקים אחרים, מסעדנים אחרים. צריך לומר, סהר לא למד את התחום בשום אוניברסיטה או מכללה, הוא לא נולד למשפחה של מסעדנים ולא קיבל שום דבר בירושה, הוא גם לא גדל בין סירים או במטבחים של מסעדות.

בסופו של דבר, ההצלחה שלו נובעת מתהליכי למידה והבנה פשוטה מה ציבור הלקוחות שלו רוצה וצריך. למשל, כאשר הוא ואחיו הקימו את רשת ארומה, הם למדו את הנושא היטב, ראו כיצד הוא מתנהל בחו”ל והבינו שזה מה שחסר בארץ. רשת של בתי קפה שמספקת קפה איכותי, מאפים, סלטים ופריטי מזון אחרים, מבלי שיש צורך לשבת ולחכות שמלצר יגיש את המנות. הוא הבין שציבור הלקוחות הישראלי רוצה משהו מהיר וקל, ומצד שני, זה גם חוסך הרבה מאוד עלויות לעסק. הרי אם מגישים הכל בשירות עצמי, אז אין צורך להעסיק מלצרים.

מעבר לכך, הוא ידע כיצד לשנות את הרשת ולהתאים אותה לצרכים הרלוונטיים. למשל, אפשר למצוא שינויים נרחבים שנערכו בתפריטים של רשת ארומה במהלך השנים. החל ממנות בריאות יותר, וכלה בכך שיש גיוון רחב יותר של מנות מסוגים שונים. היום כל אחד יכול למצוא את מה שהוא מחפש בתפריט של הרשת, בין אם זה בארוחות בוקר, צהריים או ערב וכמובן בין לבין.