עורך דין לענייני גירושין – מדוע חשוב לבחור את העורך הדין הנכון?

ישנם לא מעט סרטים וסדרות טלוויזיה העוסקים בגירושין של זוגות, ותפקיד משמעותי בעלילה יש לעורכי הדין של שני הצדדים. הם מלווים אותם בכל צעד, מייעצים ועוזרים, וכמובן מייצגים אותם בתהליך, בין אם זה מול הצד השני ובין אם זה בבית המשפט, אם יש צורך בכך.

מקומו של עורך דין לענייני גירושין הוא מאוד משמעותי בתהליך, ועל כן, יש חשיבות עצומה לאיכויות ולניסיון שלו. אם בוחרים עורך דין לא מקצועי, לא מנוסה, לא איכותי, אזי עלולים לשלם מחיר יקר. הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. במקרים מסוים זה יכול להיות מחיר שמשלמים עליו כל החיים.

מה תפקידו של עורך דין גירושין

אפשר לחלק את תפקידו של עורך דין המתמחה בגירושין, לשני חלקים עיקריים: ייעוץ וייצוג. מדובר אומנם בשני חלקים שלכאורה שונים, אך יש קשר הדוק בין השניים, מאחר ואופי הייצוג יתבסס, בין היתר, מסוג הייעוץ שעורך הדין ייספק ללקוח שלו. כלומר, על פי העצות, ייקבע דרך הפעולה בכל מה שקשור לייצוג שלו, בין אם זה מול עורך הדין של הצד השני או בבית המשפט.

מבחינת ייעוץ, הרי שעורך דין לענייני גירושין אמור להציג בפני הלקוח שלו את כל האופציות אשר עומדות בפניו, הוא אמור להציג בפניו מה עומד לקרות, ולייעץ לו כיצד לנהוג. עורך דין טוב, לא עושה זאת רק מזווית מקצועית, טכנית, אלא גם מתייחס למצבו הספציפי של הלקוח ובהתאם מייעץ לו כיצד לנהוג.

מבחינת ייצוג, כאמור עליו לייצג אותו מול הצד השני, בין אם זה במשא ומתן או בתהליכים אחרים, וכן עליו לייצג אותו בבית המשפט. עליו לדאוג שהאינטרס שלו יתקיים. זאת הוא יעשה בהתאם למה שסוכם בינו לבין הלקוח שלו.

מדוע חשוב לבחור עורך דין מנוסה ומקצועי

כפי שציינו, עורך דין לענייני גירושין, הוא לא רק איש מקצוע שאמור לפעול באופן טכני. עליו להכיר את הלקוח, לדעת מה מצבו, ובהתאם לכך להחליט כיצד לנהוג. עורך דין מקצועי, מנוסה, הוא כזה שאיננו חושב אך ורק על ניצחון עבור הלקוח שלו אלא מעבר לכך. הוא חושב מה יהיה נכון מבחינתו לטווח הרחוק.

למשל, מה יהיה נכון מבחינת הקשר עם הילדים, מה יהיה נכון מבחינת חלוקת הרכוש או כל דבר אחר שיכול להשפיע עליו כך או אחרת. לעיתים, הבחירה לחפש את הניצחון המוחלט יכולה לפגוע דווקא בלקוח וכן בקשרים שלו עם ילדיו או אפילו עם הצד השני.

עורך דין מקצועי ומנוסה, ידע לקרוא את המצב בצורה נכונה, ידע להתכונן אליו, ולהציע עצות מועילות שיקדמו את האינטרס של הלקוח בכל צורה אפשרית, במטרה לצאת מהתהליך בדרך הטובה ביותר, נפשית, כלכלית, וכמובן בקשרים שלו עם ילדיו ועם הצד השני.