ריצוף לבית – לעשות את הבחירה הנכונה

אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שאנחנו נדרשים לקבל, הן בעת בנייה של בית חדש והן בעת שיפוץ בית קיים, זו ההחלטה באיזה ריצוף להשתמש. אנחנו יכולים לבחור היום מבין אופציות שונות את הריצוף לבית שלנו.

בין היתר, אנחנו יכולים להשתמש בריצוף בעזרת אריחי רצפה רגילים, אנחנו יכולים להשתמש באריחי קרמיקה, אריחי שיש, אנחנו יכולים להשתמש בפרקט אמיתי או דמוי עץ ועוד. יש לנו מגוון רחב של אופציות מתוכן אנחנו יכולים לבחור את הריצוף הטוב ביותר עבורנו. כמובן שאנחנו צריכים לעשות את זה על פי סט של שיקולים שונים.

לפני שאנחנו נסביר כיצד בוחרים ריצוף לבית בצורה נכונה, אנחנו צריכים לזכור שני דברים מהותיים בהקשר זה. ראשית, מדובר על בחירה אשר על פניו אמורה לשרת אותנו במשך שנים רבות, אולי אפילו עשרות שנים, זאת בהנחה ואנחנו לא נשפץ את המקום. חשוב שאנחנו ניקח את זה בחשבון במערכת השיקולים שלנו. שנית, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהריצוף איננו עומד לבדו, כלומר, הוא חלק גדול ובלתי נפרד מהמבנה ומהעיצוב שלו, זה בהחלט יכול להשפיע על הבחירה שלנו.

מה הם השיקולים הנכונים לבחירת ריצוף

ראשית, אנחנו צריכים לבחור ריצוף שיתאים למבנה שלנו, בין אם זה מבחינת סגנון ובין אם זה מבחינת אופי בנייה. אם נניח, אנחנו בונים בית כפרי, לא הגיוני שנבחר עבורו ריצוף רגיל ואם אנחנו בונים בית בסגנון קלאסי, לא הגיוני שנתקין בו פרקט מודרני.

שנית, אנחנו צריכים לבחור ריצוף שיהיה לנו קל לתחזק אותו. כלומר, כזה שגם יהיה עמיד וחזק וגם נוכל לתחזק אותו לאורך זמן. בין אם זה אומר ניקיון, בין אם זה אומר מניעת שריטות וכדומה.

שלישית, רצוי שנבחר ריצוף עם אריחים שיהיה קל להתקין אותם. כך אם נידרש, אז לא תהיה בעיה להסיר ולהחליף אותם באחרים.

ארבע, אנחנו צריכים לבחור אריחים שיתאימו למבנה עצמו. עלינו לזכור שמתחת לאריחים מותקנות מערכות שונות, בין אם מדובר בצנרות חשמל או צנרת מים. כל דבר כזה יכול להשפיע על ההתקנה ועל השימוש בריצוף.