סורק ברקודים – כל מה שחשוב לדעת

עולם הדיגיטל הביא איתו מהפכה של ממש במגוון רחב של תחומים מתחומי החיים. אם בעבר שיטות עבודה או ייצור היו מבוססות על עבודה ידנית או אנלוגית, הרי שבזכות השיטות הדיגיטליות המתקדמות אפשר לבצע הרבה יותר דברים בצורה מהירה ויעילה, לחסוך הרבה מאד זמן וכמובן לשפר ולשדרג איספור תהליכים. סורק ברקודים הפך להיות אביזר שהוא כלי עבודה של ממש ואפשר לראות אותו בהרבה מאד מקומות או תהליכים. עצם המצאת הברקוד הייתה פריצת דרך משמעותית מאד ועם הזמן אפשר לראות בהרבה מאד תחומים איך זה בא לידי ביטוי ומאפשר ביצוע מגוון עצום של פעולות בתעשייה, בעולם הרפואה, על גבי מוצרי צריכה יומיומיים ובעצם כמעט בכל פעולה שמבוצעת בחיי היומיום של כולם. סורקי הברקודים הפכו לכוכבים של ממש ובזכותם כל זה אכן מתאפשר.

מה כדאי לדעת על סורקי ברקודים מסוגים שונים?

כיום אפשר להכיר סוגים שונים של סורקים. כולם אמנם מבוססים על הטכנולוגיה של קריאת הברקוד, סריקה שלו והבנה מה עומד מאחורי הקוד שנסרק אך יש תצורות שונות של סורק ברקודים על מנת שכל מי שצריך את הסורק יבחר את זה שיהיה הכי נוח ומתאים לביצוע אותה הפעולה. יש סורקים ידניים נטענים ואלחוטיים שאפשר להסתובב איתם ברחבי המחסן בצורה נוחה וקלה. יש סורקי ברקודים קבועים ונייחים שמביאים את הפריטים לסריקה אליהם (בדומה לסורקים המוכרים מרשתות השיווק והסופרמרקטים) ויש עמדות גדולות של סריקת ברקודים על ידי קרן אינפרה אדומה הממוקמת במקום אחיד ואליו צריך לכוון את הברקוד על מנת לסרוק. מכיוון שיש פריטים בגדלים שונים שצריך יהיה לסרוק את מדבקת הברקוד שלהם – הרי שמכאן ההבדלים גם בסורקים עצמם. חשוב מאד להכיר את הסוגים השונים ולבחור עבור כל שימוש את הסורק שיתאים וישמש בצורה הטובה ביותר את מי שצריך אותו באופן שוטף.

סורקי הברקודים כחלק ממהפכה טכנולוגית

אין די רק בפריט שמופיע עליו ברקוד ובסוג זה או אחר של סורק ברקודים. צריך להבין שהסורק מהווה חלק בשרשרת שלמה של פעולות שבעקבותיה יתקבלו החלטות חשובות בארגון שבו מתבצעת אותה סריקה. סביר מאד להניח שסריקה דומה של ברקוד מתבצעת אלפי או עשרות אלפי פעמים מדי יום על ידי העובדים על מנת לבצע את כל המוטל על מי שמהווה חלק מהתהליך המדובר. תוכנות של מלאי ושילוח, הפקת מסמכים חשובים, קביעת כמויות, מחירים או מדיניות – כל אלה נושאים הרי גודל עבור חברות עסקיות ומסחריות ונושאים אלה מתבססים על סריקות של ברקודים ברחבי המחסן או המרכז הלוגיסטי. הנתונים משודרים למחשבים ומועברים באופן מקוון לכל העולם אל מי שצריך לדעת את אותו המידע ועל בסיסו לקבל החלטות חשובות.